רוצים להפוך את הלקוחות שלכם לקונים? להלן תשע דרכים לסגור את העסקה.
יצירת לידים עבור העסק שלך יכולה להניב תוצאות מצוינות, אבל רק אם תוכל להפוך אותם מקונים פוטנציאליים ללקוחות בפועל. בלי זה, כל הלידים שהושגו באמצעות פרסום, קידום אורגני, מאמצי דיוור ישיר או כל קמפיינים שיווקיים אחרים לא יעזרו באמת. מחקר קהלים עוזר לך לייצר לידים וליצור תוכנית המרה כדי להפוך את הלידים האלה ללקוחות משלמים. כדי להבין טוב יותר כיצד להמיר לידים למכירות, שוחחנו עם מומחים כדי למצוא עצות שימושיות שתוכל ליישם באסטרטגית המכירות עבור העסק שלך.
מה זה אומר להמיר לידים ללקוחות?
לימוד הנושא של המרת לידים יכול להיות הנשק המרכזי של העסק שלך אם תלמד את היסודות וכיצד להשתמש בו.
המרת לידים היא תהליך שיווקי של מעורבות והמרת לידים פוטנציאליים ללקוחות משלמים. תהליך זה דוחף לקוחות לקנות מוצרים או שירותים ומוביל אותם לקראת החלטת רכישה.
בתוך תהליך זה, צוות השיווק והמכירות שלך הוא המפתח, כי זה תלוי בהם לדחוף לקוחות פוטנציאליים להזדמנויות מכירה. המטרה שלהם היא לבנות מערכת יחסים כדי להעביר אותם במסע הקניה, מה שמקל עליהם להמיר לידים ולמכור להם.
מדדי המרות לידים
ישנם סוגים רבים ושונים של מדדי המרת לידים בהם ניתן להשתמש כדי לנתח ולמדוד את טווח המכירות והשיווק שלך, כמו גם להגביר את מעורבות הלקוחות בעזרת החומרים השיווקיים שלך. הנה כמה שכדאי לשים לב.
- שיעור המרות לידים מציג את מספר האנשים שמבקרים בדפי הנחיתה של האתר שלך או מקיימים איתם אינטראקציה. זוהי דרך מצוינת למדוד כמה לקוחות חדשים אתה צובר. שימוש במדד זה מאפשר לך לענות על שאלות כמו:
- עד כמה הצלחת לשמר את תשומת הלב שלהם?
- אילו פעולות הם עשו?
- ניתן להשתמש במדד כדי להציג את העלות להמרה, שמראה לך את העלות של השגת לקוח שיהפוך לקונה.
- מדדי יצירת לידים מנתחים מאילו מקורות התנועה הצרכנית שלך מגיעה. זוהי דרך מצוינת לראות היכן החברה צריכה לשים את הכסף שלה עבור משאבי שיווק. זה גם מאפשר לענות על שאלות כמו:
- מאיפה הלקוחות מגיעים?
- איפה שמעו עליך?
שימוש במדדים אלה הוא שיטה אידיאלית לטיפוח הלידים, ללמוד עוד על אישיות הקונים ולגרום ללקוחות לנוע במשפך המכירות שלך.
9 דרכים להמיר לידים
הצע משהו בחינם או הנחה.
לקבל משהו בחינם תמיד מרגיש טוב – בין אם יש תנאים או לא. מתנות הן דרך מוצקה לגרום לאנשים להתעניין מספיק בעסק שלך כדי לבצע רכישה.
הפריט החינמי לא חייב להיות מפואר או יקר במיוחד, אבל הוא צריך להזכיר לאנשים את העסק שלך. דן אריאלי, כלכלן התנהגותי מאוניברסיטת דיוק, אמר שהמושג של חינמיים ודוגמאות עובד כי "הם נותנים לך רצון מסוים למשהו. אם הייתי נותן לך קצת שוקולד, פתאום זה היה מזכיר לך את הטעם המדויק של שוקולד ויגביר את התשוקה שלך."
יחד עם הפיכת הלידים שלך למכירות, מתנות יכולות גם לעזור לעסק שלך להבין מה משיג את המעורבות הגדולה ביותר במותג מהלקוחות. ברגע שיש לך את המידע הזה, תוכל להתאים אישית תקשורת ועסקאות עתידיות כדי להמיר את הלידים הקיימים שלך ליותר מכירות.
התאם אישית את הפניה ללקוחות הפוטנציאליים וגרום להם להרגיש כאילו ההנחה זמינה רק עבורם. אפשר יכול לעשות זאת על ידי הפקת קוד קופון ייחודי עבור תהליכי מכירה ספציפיים.
הכר את הקהל שלך.
מידע הוא המפתח. הידע של מה הלקוחות רוצים וכיצד הם אוהבים לתקשר עם חברות יכול להיות כלי רב עוצמה להמרת לידים.
גם יצירת לידים וגם המרה מסתמכים על קבוצות דומות של "יסודות הליבה". לעתים קרובות, כשיזמים שמתקשים להמיר זרים ללידים או לידים ללקוחות, הכל מסתכם באיכות ההצעות שלהם, אם יש לך הצעה גרועה, מה שזה אומר לי זה שאתה לא מכיר מספיק טוב את הלקוח האידיאלי שלך.
הפתרון? חקור את שוק היעד שלך והכר אותם. ברגע שיש לך את הנתונים המתאימים, צור הצעות שמפתות אותם לבצע רכישה איתך.
אף אחד מעולם לא הצליח למכור משהו שאנשים לא רוצים
תמיד לבצע מעקב
זה אולי נראה מובן מאליו, אבל מעקב עם לקוח פוטנציאלי הוא חשוב ביותר. רק הודעת אימייל פשוטה או שיחה כדי לשאול לקוח פוטנציאלי אם יש לו שאלות כלשהן יכולה לעתים קרובות להניע מכירה.
עם זאת, סביר להניח שמעקב אחד בלבד לא יספיק. על פי מחקר 44% מאנשי המכירות מוותרים לאחר מעקב אחד, בעוד ש"80% מהמכירות דורשות חמישה מעקבים לאחר המגע הראשוני.
מעקב הוא הדרך הטובה ביותר לגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלך להרגיש חשובים. מיילים והודעות פשוטות הקשורים לשירות ישאירו רושם מותגי בראש שלהם, ובהמשך, כאשר הם יצטרכו מוצר קשור, הם בוודאי יתייחסו לעסק שלך.
אם אתה מתקשר ללידים שלך למעקב אבל הם לא מרימים טלפון, נסיון נוסף בפער של 15 דקות בין שיחות גורם לרוב לכך שאנשים מרימים טלפון. הרבה אנשים לא יענו למספרי טלפון שהם לא מכירים. עם זאת, כשהם רואים אותך מתקשר שוב, הם יחשדו שאתה מתקשר למשהו חשוב. תופתעו לגלות כמה אנשים עונים בקביעות כשאתם מתקשרים בחזרה 15 דקות מאוחר יותר.
השתמש בקריאות לפעולה.
לפעמים, כל מה שצריך כדי שאנשים יפעלו הוא דחיפה קלה בכיוון הנכון. קריאה לפעולה במאמצי השיווק מעודדת לקוחות פוטנציאליים לקבל החלטה.
ללא הנעה נחרצת לפעולה, מבקרים חדשים באתר שלך לא יודעים מה הצעד הבא שצריך לעשות וצריכים לנחש בעצמם. ללא קשר ליעד הסופי שלך, קריאות מעניינות לפעולה המשתמשות בפעלים או ביטויים מסוימים יכולות להוביל לשיעור המרה גבוה יותר.
אנחנו לא שמים רק פעלים כמו 'הורד עכשיו', 'צור קשר עכשיו – אתה חייב להודות שזה נשמע כמו פקודה. אנו משתמשים בשילוב של פעלים של קריאה לפעולה – לדוגמה, 'כל הקודם זוכה', 'צור קשר עוד היום' או 'קנה את זה מהמדף' – ואנחנו משתמשים בשילוב הזה בכל עמוד של האתר שלנו.
אופטימיזציה לאתר האינטרנט
שימו לב ליותר מאשר רק לתוכן באתר העסק שלכם. קידום אתרים, מילות מפתח וקריאות לפעולה מפנים לרוב לידים בכיוון של מכירה. אם לעסק שלך יש אתר אינטרנט, הכרחי שתשתמש במילות מפתח טובות ובשיטות מומלצות לקידום אתרים כדי להמיר את הלידים המקוונים שלך.
כאשר עוסקים בקידום ממומן, מילות המפתח שנבחרו עבור כל קבוצת מודעות צריכות להיות מבוססות על קטגוריה צרה שאליה יש למקד, כך שניתן יהיה לעקוב בקלות רבה יותר אחר מסע הפרסום. יש לעקוב בקפידה אחר כל מסעות הפרסום, לשנות או להשהות את מילות המפתח שאינן מניבות המרה.
דברים נוספים שכדאי לזכור הם שיעור היציאה מדף הכניסה של האתר שלך (כמה מבקרים באתר עוזבים אחרי עמוד אחד בלבד), זמן השהייה באתר ומספר הדפים הממוצע שבהם ביקרו. ככל שמשתמש נמצא זמן רב יותר באתר שלך, כך גדל הסיכוי שיש לו סיבות לבצע רכישה מהעסק שלך.
השתמש במדיה החברתית.
לא משנה כמה אתה גאה באתר האינטרנט של העסק שלך, זה לא העיקר של הנוכחות המקוונת שלך. לקוחות מכל תחומי החיים פונים לרשתות החברתיות השונות כדי לקבל את החדשות שלהם ולהתעדכן בטרנדים, כך שגם העסק שלך צריך להיות שם.
לשם כך, יצירת היבט חברתי לעסק שלך יכולה בקלות להפוך לידים ללקוחות. כדאי לעודד לידים להצטרף לקבוצת הפייסבוק פרטיתי שבה תשתף עסקאות ומידע חינמי בעל ערך גבוה לחברים נבחרים. שם ניתן לקבל משוב מיידי מלקוחות כדי לעזור לך לשרת אותם טוב יותר, וזה גם ממיר הרבה יותר טוב. ברגע שמישהו ביצע המרה, הוא גם בדרך כלל ישתף את החוויה החיובית שלו בקבוצה בזמן אמת, ובכך יעודד לידים אחרים להמיר"
חשוב לשקול אילו רשתות חברתיות מתאימות ביותר למותג שלך. לדוגמה, אם אתה חברה שמוכרת כלי כתיבה בוטיק, אינסטגרם עשויה להיות גורם המרה מרכזי עבורך.
לא צריך לשווק בכל פלטפורמה שם בחוץ – רק לבחור בקפידה כמה ערוצים שהקהל שלך משתמש בהם. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא לבנות פרסונות קונים על סמך קהל היעד שלך. זהה את הגיל, המגדר שלהם, סוג התוכן שהם מעדיפים ואת הרשתות שבהן הם משתמשים הכי הרבה.
נהל את הלקוחות
.עבור עסקים רבים, כלי ניהול קשרי לקוחות עוזרים לעתים קרובות להפוך לידים ללקוחות. יישום אחד המאפשר לך להפוך את תקשורת הטקסט והמייל שלך לאוטומטית יכול לייעל את כל תהליך ההמרה.
חלק מהאנשים מגיבים להודעות טקסט, חלק לשיחות טלפון וחלק למיילים. פגיעה בלקוחות פוטנציאליים עם כל שלושת הערוצים נותנת לך את הסיכוי הטוב ביותר לגרום להם להגיב. אתה לא יכול לעשות את כל זה ידנית, כי העובדים שלך לעולם לא יפעלו ב-100%. הם רק בני אדם.
קחו בחשבון את משפך הקנייה.
במכירות, קיים מודל שיווקי שנקרא משפך המכירות הממחיש את הדרך של לקוח פוטנציאלי מעצם למידה על המותג שלך ועד לביצוע רכישה. כדי להמיר את הלידים שלך כראוי להכנסות,חובה להכיר את תהליך המכירה הזה.
זהה היכן נמצא הלקוח הפוטנציאלי שלך במשפך הקנייה, ואז התאם את האינטראקציה שלך איתם כדי להגיע להמרה. המרה של לידים קשורה באותה מידה לזהות מתי מישהו מוכן לקבל החלטת רכישה, ואז לפנות אליו בדיוק בזמן הנכון לסגירה, כפי שהיא הביאה אותו למשפך שלך מלכתחילה.
אמצע המשפך, המקום שבו הלידים שוקלים בדרך כלל את העסק שלך ומתכוונים יותר לבצע רכישה, הוא המקום העיקרי של נציגי המכירות של החברה שלך למקד את מאמציהם.
על ידי התייחסות לתחום הזה, אתה יכול לראות כוונות חזקות יותר וסימני רכישה, שיעזרו לך לקבוע את הגישה הטובה ביותר עם הלקוח הפוטנציאלי מבלי לבזבז זמן על אנשים שעדיין לא מוכנים לרכוש. אסטרטגיית אמצע-משפך מוצקה משפרת את ההמרה מכיוון שהלידים מטופחים בתהליך הקנייה ומקבלים תוכן שימושי ורלוונטי עבורם.
היו גמישים
בסופו של דבר, מה שעובד כדי להמיר לידים עבור העסק שלך לא יכול להיות מה שעובד עבור אחרים. אם אתה בטוח שאתה נכנס למסע המרת לידים והוא לא מניב את התוצאות שאתה מחפש, ייתכן שתצטרך לחשוב מחדש על הגישה שלך.
אולי אתה חושב שהמצאת תוכנית מושלמת, אבל אם הקהל שלך לא מגיב, אז זה לא משנה הרבה.