שיווק דיגיטלי לסטארט-אפים עוסק בשימוש בערוצים המקוונים השונים כדי לצמוח. כדי להשיג את הצמיחה הזו, סטארט-אפים צריכים להיות במקום שבו נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים והלקוחות שלהם: באינטרנט.

בשנת 2022, שיווק דיגיטלי הוא אסטרטגיה חיונית לכל סטארט-אפים. אבל מה זה, בדיוק? ואיזה בסיס שיווק דיגיטלי צריך לדעת כדי להצמיח את חברה צעירה?

בלוג זה נכתב עבור אנשים עם מעט ניסיון שיווקי. זו הסיבה שנתמקד בכמה מהמרכיבים הבסיסיים של כל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית עבור חברת סטארט-אפ. 

בואו נתחיל

מהו שיווק דיגיטלי?

שיווק הוא הפעולה של חיבור עם הלקוחות הפוטנציאליים והלקוחות האידיאליים של החברה, ושיתוף כיצד המוצר, השירות או הפתרון שלכם יכולים לעזור להם. שיווק דיגיטלי הוא מונח גג לאסטרטגיות וערוצים שיווקיים מקוונים. שיווק דיגיטלי נוצר ו/או מבוצע באמצעות מכשיר אלקטרוני או אינטרנט.

שיווק דיגיטלי כולל שיווק מבוסס ווב, כמו גם אפליקציות מובייל וטכנולוגיות אחרות.

למרות ששיווק דיגיטלי מבוסס על טכנולוגיה, כדי להצליח, הוא עדיין צריך להתמקד ביצירת קשר אנושי. זה נכון בין אם אתם סטארט-אפ, עסק קטן או מיזם ענק.

שיווק דיגיטלי שמרגיש לא אישי, גנרי או סטרילי לא יצליח. האמנות והמדע של השיווק הדיגיטלי הם בבניית קשר אנושי אמיתי בין החברה לקהל שלה באופן דיגיטלי.

בהתבסס על הגדרה זו, גם מודעות טלוויזיה ורדיו נחשבות (לפחות מבחינה טכנית) לשיווק דיגיטלי.

מה זה לא שיווק דיגיטלי?

זו שאלה מצוינת. בשנת 2022, נראה שכמעט כל מה שאנו עושים מושפע מטכנולוגיה. ישנם כמה ערוצים וטקטיקות שאינם נחשבים לשיווק דיגיטלי, למרות שמעורבים בהם פלטפורמות וכלים מבוססי אינטרנט. ערוצים אלה כוללים:

  • דואר ישיר
  • שיווק אירועים באמצעות כנסים, פופ-אפים וכו'.
  • פרסומות מודפסות
  • שלטי חוצות
  • מכירה מדלת לדלת

אסטרטגיות שיווק לא דיגיטליות מכונות לפעמים "שיווק מסורתי". אנחנו לא מעריצים גדולים של המונח הזה, אבל אולי תשמעו אותו.

ככל שהאינטרנט ישתלב יותר ויותר בכל היבט בחיינו, אסטרטגיות ה"מסורתיות" הללו יהפכו ככל הנראה לשילוב של שיווק לא דיגיטלי ודיגיטלי.

 

למה שיווק דיגיטלי חשוב?

כ-30% מהמבוגרים האמריקאים אומרים שהם "כמעט כל הזמן" באינטרנט, על פי מרכז המחקר Pew.

שיווק הוא יצירת קשר עם הלקוחות האידיאליים שלך בזמן הנכון, במקום הנכון, עם ההודעות הנכונות. הלקוחות הפוטנציאליים שלך כנראה מחוברים, וחלקם כנראה מקוונים ברגע זה ממש. לכן השיווק הדיגיטלי חשוב.

 

מהן האסטרטגיות הטובות ביותר לשיווק דיגיטלי עבור סטארט-אפים?

האסטרטגיה לשיווקית דיגיטלי הטובה ביותר עבור סטארטאפ היא זו שמחברת אותו בצורה הטובה ביותר ללקוחות הנוכחיים והעתידיים שלו. לדוגמא, אם הלקוחות לא מקבלים החלטות רכישה על סמך מדיה חברתית, זה לא צריך להיות חלק מרכזי מהאסטרטגיה שלך.

אל תקשיבו לאף אחד שאומר לך שאתם צריכים להשתמש באסטרטגיית שיווק ספציפית מבלי להסביר כיצד היא קשורה ללקוחות האידיאליים של המוצר או השירות.

ייתכן שהאסטרטגיות הפופולריות ביותר אינן מתאימות לסטארט-אפ הייחודי שלכם. 

אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית של הסטארט-אפ שלכם צריכה לכלול מספר ערוצים שונים כך שתגדילו את הסיכוי שלכם לפגוש את הלקוחות האידיאליים שלכם היכן שהם נמצאים.

 

מהם ערוצי השיווק הדיגיטלי הטובים ביותר לסטארט-אפים?

ערוץ שיווק הוא המסלול דרכו מקבל לקוח פוטנציאלי מידע על מוצר, שירות או פתרון. חלק מערוצי השיווק הדיגיטליים הנפוצים ביותר הם אתר/נייד, דואר אלקטרוני ומדיה חברתית.

ערוצים אלה נפוצים ופופולריים מכיוון שהם משקפים את הדרכים שבהן רוב האנשים חוקרים  ומחפשים פתרונות פוטנציאליים וקובעים אם אחת מהאפשרויות הזמינות תעבוד עבורם.

אם הלקוחות שלך משתמשים בערוצים מקוונים, גם אתה צריך להיות שם.

מסיבה זו, אנו ממליצים לכל סטארטאפ להחזיק אתר מותאם לניידים. עדיין לא נתקלנו בעסק שמצליח יותר בלי אתר מאשר עם אחד.

אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל, נשמח לעזור. קבעו כאן שיחת היכרות מהירה בת 30 דקות.

דואר אלקטרוני נשאר ערוץ בעל המרות גבוהות, בממוצע. מסיבה זו, מuמלץ לרוב הסטארט-אפים לפחות חקור אימייל כערוץ פוטנציאלי עבורם.

לבסוף, מדיה חברתית יכולה להיות בעלת ערך רב עבור חברות סטארט-אפ B2C. עבור סטארט-אפים B2B, אנו בדרך כלל ממליצים להרחיב את ההגדרה שלהם למדיה חברתית. אינסטגרם אולי לא ערוץ טוב לסטארט-אפ טכנולוגי רגולטורי, אבל רשתות חברתיות ספציפיות לתעשייה עשויות להיות תחליף הולם.

ישנן טקטיקות שונות שכדאי לשקול עבור כל ערוץ. הנה כמה דוגמאות:

ערוץטקטיקה
אתר אינטרנטאופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
 SEO On-Page
 קידום אתרים
 SEO מקומי
אימיילפניה אישית
 טיפוח הקשר על ידי newsletter
מדיה חברתיתשיווק שותפים
 שיווק משפיענים

טקטיקות אחרות חלות על הרבה ערוצים שונים, וניתן להשתמש בהן כמעט בכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. כמה מאותן טקטיקות שיווק דיגיטלי מוצלחות במיוחד שניתן להשתמש בהן בערוצים רבים הן אופטימיזציה של המרות, שיווק תוכן ושיווק עסקי מקומי.

 

האם פרסום דיגיטלי ויחסי ציבור טובים לאסטרטגיות שיווק סטארט-אפ?

בהתאם למטרות הסטארט-אפ ולתקציב פרסום ויחסי ציבור יכולים להיות אסטרטגיות טובות.

פרסום דיגיטלי בפרט יכול להיות כלי שיווקי רב עוצמה עבור סטארטאפים, אם יש תקציב לכך. בוודאי שצריך לתכנן ולחשוב איך, איפה ומתי  פרסמים. הפרסום יכול לכלול תשלום לפי קליק (PPC), פרסום במדיה חברתית, פרסום בניוזלטר בדואר אלקטרוני, מודעות לתצוגה, מודעות מגזינים דיגיטליים ומודעות מקוריות אחרות.

הגדירו יעדים מספריים ספציפיים עבור מסעות הפרסום, עיקבו אחר ההתקדמות לקראתם. כך תוכלו להבטיח שהתקציב שלכם לא יתבזבז.

יחסי ציבור דיגיטליים כוללים לפעמים שיווק משפיענים, קשרי עיתונאים ובניית קישורים. זה יכול לכלול גם הודעות לעיתונות המופצות דיגיטלית.

ניתן לעקוב, למדוד ולבצע אופטימיזציה של טקטיקות השיווק הטובות ביותר.

תחום יחסי ציבור עלול להיות קשה לעיתים למדידה. פרסום ויחסי ציבור יכולים לעזולהשיג משיכה מוקדמת, ולספק זרימת לידים לפני שהמערכות האורגניות מפותחות במלואן.

אם תחליטו לחקור פרסום ויחסי ציבור כחלק מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של הסטארטאפ שלכם, וודאו שאתם יכולים לעקוב ולמדוד את ההצלחה. זה יעזור לסטארט-אפ להבטיח שמופק ערך אמיתי מההוצאה.

 

האם שיווק דיגיטלי יכול לעבוד עבור הסטארט-אפ שלי?

כן! אסטרטגיות שיווק דיגיטלי יכולות לעבוד עבור כל סטארטאפ, ללא קשר לתעשייה או לקהל לקוחות.

אסטרטגיית השיווק הספציפית שבה תשתמש תהיה תלויה בעסק שלך, בהצעות שלך, ובעיקר, בלקוחות שלך.

אם אתה רוצה עזרה בבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלית עבור הסטארט-אפ שלך, אנו כאן כדי לעזור! קבע עוד היום שיחת היכרות חינם בת 30 דקות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.