שיפור המכירות, במיוחד בחנויות אינטרנט, הוא יעד שיווקי קבוע למדי, אך התחרות עלולה להיות קשה. כאשר לצרכנים יש אלפי מוצרים במרחק של כמה קליקים בלבד, כיצד תוכל לבדל את המותג שלך ולהתבלט?

אספנו 10 טיפים שיעזרו לחנות המסחר האלקטרוני שלך לבלוט מהשאר. טקטיקות אלו יעזרו להציג את המוצר שלך בצורה מושכת יותר, להגיע לקהל האידיאלי שלך, ויקלו על הלקוחות שלך לקנות שוב ושוב.

בואו נקפוץ פנימה!

1. הכר את אישיות הקונה שלך

כדי להגיע ללקוחות האידיאליים שלך, תחילה עליך לדעת מי הם.

יצירת פרסונת קונה היא טכניקת מכירה חיונית וצריכה להיות אחד הצעדים הראשונים בפיתוח האסטרטגיה השיווקית של המותג שלך. אם עדיין אין לך אחד (או יותר), אף פעם לא מאוחר מדי לרכז את הצוות שלך ולהתחיל לעבוד.

דמות קונה טובה צריכה לכלול לפחות את המידע הבא

  • מי הלקוח שלך? מידע על הפרופיל הדמוגרפי הכללי של הלקוח, עבודתו, מצבו המשפחתי, מזהים (אישיות, איך הוא או היא מעדיפים ליצור איתו קשר וכו') הם כולם חלקי מידע חיוניים.
  • איך החברה שלך יכולה לעזור לקונה? מהן היעדים והאתגרים העיקריים והמשניים שלהם?
    למה הם מתעניינים? מה המניעים שלהם בעת בחירת המוצרים והשירותים שלך?
  • איך תגיע אליהם? מהם המסרים השיווקיים והמכירות הטובים ביותר לשימוש ומהן הפלטפורמות הטובות ביותר ליצור איתם קשר?

אם כבר יש לך אתר פעיל, שימושי מאוד כדי להתחיל לבנות את דמות הקונה שלך היא לבדוק את Google Analytics שלך. כאן תוכל למצוא מידע על גיל המשתמשים שלך, המגדר איתו הם מזדהים, תחומי העניין העיקריים שלהם והפרופילים שממירים הכי הרבה.

ככל שיהיה לך יותר מידע על הקונה כך תוכל לייצר אסטרטגיות שיווק מותאמות יותר

2. בצע אופטימיזציה לאתר החנות

מוכרים מקוונים יכולים להתאים את עצמם לערוצים שונים, כמו חנויות, מפיצים או אתרים מסוג אמזון. עם זאת, השקעה בחנות משלך מציבה אותך בקשר ישיר עם הלקוחות ומאפשרת לך לקבל מידע רב ערך עליהם.

כדי שהמסחר האלקטרוני שלך יצליח, האתר שלך חייב להיות מעוצב היטב. דף מסורבל שלוקח זמן רב לטעון ויש בו מידע לא ברור ישפיע לרעה על ההמרות שלך. לעומת זאת, אתר שבו המשתמש יכול למצוא בבירור את מה שהוא מחפש ולרכוש בכמה קליקים יגרום לשיעור ההמרה להכפיל.

כדי לא לבזבז את התנועה  שמגיעה לחנות שלך, קחו בחשבון את ההיבטים המרכזיים הללו.

  • נגישות ממכשירים ניידים: כיום משתמשים מבצעים יותר ויותר רכישות ישירות מהטלפונים שלהם. ודא שהאתר שלך מייצר חוויה טובה בכל המכשירים. האתר שלך צריך להיות בעל עיצוב רספונסיבי וזמני טעינה קצרים ככל האפשר.
  • חווית משתמש (UX): UX טוב מייצר אינטראקציות טובות עם מערכת (במקרה זה, האתר שלך) ומייעל את תהליכי הקנייה עבור הצרכן. סוג זה של חוויה לא רק משפר את שיעורי ההמרה, אלא גם משפיע על התדמית שיש לאנשים על המותג שלך.
  • SEO ו-SEM: אם אתה רוצה למכור יותר באינטרנט, המשתמשים חייבים להיות מסוגלים למצוא אותך בקלות, כך שפרסום במנועי חיפוש (הן אורגני ותשלום) הוא הכרחי.

3. נסה דפי נחיתה ודפי מוצר שונים

דפי נחיתה ודפי המוצר חיוניים להצלחת מסחר אלקטרוני. דף נחיתה הוא הדף באתר האינטרנט שלך שהמבקר רואה כשהוא מגיע לאתר.

כדי ליצור דפי נחיתה יעילים, הצעד הראשון הוא למצוא מבנה שעובד. באופן כללי, ככל שדף נחיתה פשוט וברור יותר, כך ייטב. צור דפי נחיתה נפרדים עבור כל אחד ממוצרי הדגל שלך, או לפחות, דף אחד עבור כל מגוון מוצרים קשורים. כך יהיה לך הרבה יותר קל לנתח את המתרחש ולהבין כיצד לייעל את השיווק.

4. כמה שיותר פשוט

כידוע, משתמשים רגילים לקבל את מה שהם רוצים בכמה קליקים בלבד. אם לתהליך הרכישה שלך יש מכשולים, סביר יותר שמשתמשים ינטשו את המכירה וילכו לתחרות. כדי להימנע ממסלול זה, עקוב אחר העצות הבאות.

  • תהליך רכישה קל. באופן כללי, כמה שפחות קליקים יותר טוב, אבל תמיד לספק למשתמש את המידע הדרוש לו בכל שלב. דוגמה מעולה בתעשייה היא אמזון, שתכננה מערכת שבה משתמשים יכולים לקנות מוצר בלחיצה אחת בלבד, מה שמסיר חסמים כמעט לחלוטין.
  • ממגוון שיטות תשלום זמינות. לעתים קרובות, למשתמשים יש העדפות משלהם בהקשר זה, אז אתה צריך לכסות את כל הבסיסים שלך. כלול אפשרויות כמו כרטיסי אשראי, PayPal, העברות או אפילו מזומן במשלוח.
  • הימנע מחיובים נוספים. שום דבר לא מעצבן את הקונה יותר מאשר ללכת לשלם עבור מוצר באינטרנט ולהבין שהמחיר גבוה ממה שחשבו. אם אתה מתכוון להחיל חיובים נוספים על מחיר מוצר, תמיד ציין זאת בצורה ברורה ומוקדם ככל האפשר.
  • עלויות משלוח נמוכות. במידת האפשר, המשלוח צריך להיות בחינם.
  • מדיניות החזרה טובה. מובילה בענף שעושה זאת היטב היא ASOS, המציעה אפשרות לבצע החזרות חינם (ללא צורך במתן סיבה ספציפית) למשך 28 ימים לאחר קבלת ההזמנה. יהיו התנאים אשר יהיו, תמיד חשוב להבהיר אותם ולעמוד בהבטחות שהבטחת.
  • משלוח מהיר. ציינו בבירור מתי ההזמנה אמורה להגיע לבית הלקוח.

5. שמור על התדמית שלך

אומרים שתמונה שווה אלף מילים ובשום מקום זה יותר נכון מאשר במכירות באינטרנט. מכיוון שמשתמשים לא יוכלו לראות, לגעת או לנסות את המוצר שלך, יש צורך לתת להם מידע ויזואלי רב ככל האפשר.

צרו תמונות ברורות של המוצרים מזוויות שונות, תוך הקפדה על התאמה לאסתטיקה הכללית של האתר שלכם. אם אתה רוצה ללכת רחוק יותר, סרטוני תלת מימד והדגמות של מוצרים יכולים להיות עזרה גדולה בשכנוע קונים פוטנציאליים.

6. ספק ערך מוסף

כדי להתבלט מעל המתחרים, אתה צריך להוסיף משהו נוסף למוצרים ולשירותים שלך. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות יצירת תוכן.

יצירת תוכן הקשור למותג שלך תעזור להגביר את הנראות ואת מיצוב ה-SEO של האתר שלך, כמו גם מיצוב המותג שלך כמומחה בשוק. אחת הדרכים הנפוצות והיעילות לעשות זאת היא באמצעות בלוג מותג, בו ניתן להפיץ תוכן בערוצים חברתיים שונים. כדי להתחיל טוב, עקוב אחר שני הטיפים הבאים.

  • בנה תוכנית תוכן: כמו כל טכניקת מכירה אחרת, הבלוג שלך חייב להתכתב עם המטרות הכלליות של החברה ואסטרטגיה מחושבת היטב מאחוריה. עליך להצטייד בתכנית תוכן הכוללת את התדירות, סוגי הפרסומים ואפילו לוח שנה.
  • פורמטים שונים: סרטונים, אינפוגרפיקה, הורדות, גלריות תמונות וכו'. ישנן אפשרויות רבות שחורגות מפוסטים כתובים פשוטים. הקפד לכלול מגוון פורמטים בתוכנית התוכן שלך ולדון אילו מהם מתאימים ביותר לקהל שלך.

7. השתמש בהמלצות

שיווק מפה לאוזן הוא עדיין אחת מטכניקות המכירה היעילות ביותר. מטבע הדברים, קונים נוטים לסמוך על משתמשים אחרים יותר מאשר על המותגים, ולכן להמלצות יש תפקיד חשוב מאוד בעת מכירה באינטרנט.

בעת עיצוב האתר שלך, ישנן שתי טכניקות בסיסיות שתוכל ליישם כדי להפיק את המרב מזה.

  • כלול כפתורי שיתוף גלויים בבירור. כך תעודדו משתמשים לפרסם את התוכן שלכם או את המוצרים שלכם ברשתות החברתיות שלהם, מה שמטבע הדברים ימשוך יותר מבקרים.
  • המלצות באתר האינטרנט שלך. צפייה בסיפורים של אנשים אחרים עוזרת למבקרים להתחבר למוצרים ולשירותים שלך ולראות כיצד הם יכולים להפיק מהם תועלת. במקרה של שיווק B2B, אתה יכול לכלול גם לוגו של מותגים שכבר עבדו איתך.

8. שיווק בדואר אלקטרוני

שיווק בדואר אלקטרוני הוא כלי קלאסי להגדלת מכירות המסחר האלקטרוני, והוא ממשיך להיות יעיל שנה אחר שנה.

האימייל מציע לך דרך ישירה ואישית לתקשר עם הקהל שלך, אותה ניתן להתאים לאסטרטגיות ונקודות שונות במחזור הרכישה. שימו לב לטיפים האלה כדי להתחיל.

  • פלח את מסד הנתונים שלך. כחלק מהאסטרטגיה, עליך לוודא שיש לך לפחות נתונים בסיסיים על המנויים שלך. משם, אתה יכול להשתמש בהתנהגות שלהם כדי להרחיב עוד יותר מידע על תחומי העניין שלהם ולהתאים אישית את התקשורת איתם ככל האפשר.
  • התאמה למכשירים שונים. כמו באתר שלך, האימיילים שלך צריכים להיות ניתנים לצפייה מכל מיני מכשירים. חלק מהם יוכלו להציג את האלמנטים האינטראקטיביים העדכניים ביותר, בעוד שבאחרים ייתכן שיהיה עליך להשתמש בגרסה B מבוססת טקסט ותמונה כדי לוודא שההודעה עוברת.
  • עיצוב מסעות קונים שונים באמצעות שיווק בדוא"ל. ברגע שמשתמש נרשם, אתה צריך לקבל אותו בברכה ולשלוח לו דוא"ל ראשוני שמציג אותו לתוכן שלך. אם הם כבר ביצעו רכישה, אתה יכול לבנות את הנאמנות הזו. בקיצור, זה עניין של להבין באיזה שלב הם נמצאים כדי להציע להם מסע הגיוני.

9. פרסום ברשתות חברתיות כדי לקדם את המותג שלך

מודעות ברשתות חברתיות הן דרך מצוינת ליישם טכניקות מכירה רבות כגון משיכת מנויים, עידוד אנשים להוריד אפליקציה, שיווק מחדש או אפילו הצגת קטלוג מוצרים מותאם.

יתרון נוסף הוא שלמודעות ברשתות חברתיות יש הרבה אפשרויות מיקוד שאינך יכול למצוא בפלטפורמות אחרות. מכיוון שלרשתות חברתיות יש מידע רב על המשתמשים שלהן, אתה יכול לנצל אותו כדי להשיק קמפיינים מאוד ספציפיים.

אם תשלבו את כוח הפילוח עם מגוון פורמטים וסוגי קמפיינים, תראו שסוג זה של פרסום מאפשר לכם להגדיל את המכירות שלכם באינטרנט.

10. צור תחושת דחיפות

עוד טריק שיווקי קלאסי ושימושי הוא להודיע ​​למשתמש שיש לו זמן מוגבל לנצל הצעה מסוימת או שהמלאי מוגבל. זהו כלי קופירייטינג נפוץ מאוד. בדרך זו, מעודדים את המבקר לנצל את ההצעה בהקדם האפשרי.

אם תחליט להשתמש בזה, הצג את ההצעות המוגבלות בצורה בולטת בדף הבית של האתר שלך ובמסעות הפרסום שלך ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש. זה גם רעיון טוב מאוד ליצור דף נחיתה ספציפי עבור כל אחת מההצעות הללו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.